Channel - The ECB and its watchers
14.03.2022 23:22:44

Channel Videos

Debate 1: Assessment of the expanded asset purchase programme
Die Konferenz "The ECB and Its Watchers" hat sich über die Jahre zu einer wichtigen Plattform für Zentralbanker, Finanzmarktteilnehmer und EZB-Beobachtern entwickelt. Die Konferenzserie, die vom damaligen Direktor des Centers for Financial Studies (CFS) und späteren Bundesbankpräsidenten Axel Weber ins Leben gerufen wurde, begleitet das Wirken der Europäischen Zentralbank (EZB) seit dem Jahr 1999, als die Notenbank ihre Aufgaben übernommen hat. Von 2004 bis 2014 organisierte Volker Wieland als damaliger Co-Direktor des CFS und jetziger Geschäftsführender Direktor des IMFS die Tagungsreihe. Seit 2014 knüpft Günter Beck, Fellow des CFS und des IMFS, als Organisator an die Tradition an, Mitglieder des EZB-Direktoriums, EZB-Beobachter, Notenbanker und Wissenschaftler zum Meinungsaustausch über aktuelle geldpolitische Fragen zusammenzubringen. Die Veranstaltung, die gemeinsam von CFS und IMFS organisiert wird, hat auch außerhalb Deutschlands Nachahmer gefunden. Die Teilnahme an der Konferenz "The ECB and Its Watchers" ist nur auf Einladung möglich.
Natacha Valla, European Investment Bank
06.04.2017 07:30:00
View

Debate 2: Macroeconomic adjustment in the euro area: the role of monetary policy, fiscal policy and structural reforms
Michalis Haliassos, Goethe University Frankfurt
06.04.2017 09:30:00
View

Debate 3: International challenges for monetary policy - a need for coordination?
Hans-Helmut Kotz, Center for Financial Studies
06.04.2017 12:00:00

ECB & its watchers 2020_9/30/2020

ECB Test_3/13/2018
13.03.2018 14:40:00

EZB Part 1

EZB Part 2

Lagarde

Mario Draghi Speech - The ECB and its watchers 2018
8:55 – 9:00 Welcome Volker Wieland (Institute for Monetary and Financial Stability) 9:00 – 9:40 President's Address Mario Draghi (President of the European Central Bank) 9:45 – 11:15 Debate 1: Assessment of Quantitative Easing and Challenges of Policy Normalization Chair: Volker Wieland (Institute for Monetary and Financial Stability) Speakers: Peter Praet (Member of the Executive Board of the ECB) Elga Bartsch (Morgan Stanley) Daniel Gros (Centre for European Policy Studies) Lead questions: Ulrich Kater (Deka) Claudia Broyer (Allianz SE) Casper de Vries (Erasmus University Rotterdam) 11:15 – 11:45 Break 11:45 – 13:15 Debate 2: The Pursuit of Financial Stability and Tasks for Monetary, Regulatory, and Macro-Prudential Policies Chair: Luisa Lambertini (Ecole Polytechnique Federale de Lausanne) Speakers: Vítor Constâncio (European Central Bank) Elena Carletti (Bocconi University) Poul Thomsen (International Monetary Fund) Lead questions: Frank Engels (Union Investment) Natacha Valla (European Investment Bank) Hermann Remsperger (Institute for Monetary and Financial Stability)
14.03.2018 07:45:00
View

President’s Address: Mario Draghi (European Central Bank)
06.04.2017 07:00:00
View

The ECB and Its Watchers XIX (Afternoon Session)
Debate 3: The Sustainability of European Monetary Union and Institutional Reform Chair: Michael Binder (Goethe University) Speakers: Francois Villeroy de Galhau (Banque de France) Varadarajan V. Chari (University of Minnesota) Lars Feld (German Council of Economic Experts) Lead questions: Ester Faia (Goethe University) Dirk Schumacher (Natixis) David Marsh (OMFIF) 16:00 – 16:10 Closing Remarks
14.03.2018 13:00:00
View

The ECB and Its Watchers XIX (Morning Session)
14.03.2018 07:45:00
View

Welcome: Günter W. Beck (CFS and IMFS)
Günter W. Beck, CFS and IMFS
06.04.2017 06:55:00

Mediasite Showcase
Mediasite's the trusted cornerstone of any campus or enterprise video strategy. Our unyielding commitment to all things video helps you transform education, training, communications and online events.
Webcasting Video Content Management Video Delivery Integration Services Mediasite Community